DARU FELÚJíTÁS ÉS KORSZERŰSíTÉS

 

Sok megkeresés érkezik hozzánk autóipari és egyéb termelő vállalkozások részéről, ahol az anyagáramlásban csarnoki futódaru is részt vesz, azonban a fejlődés következtében az anyagmozgatási igény megnőtt az évek folyamán.

Jellemző, hogy 10, vagy akár 40 évvel ezelőtt épült darukról van szó és egy új daru és darupálya megépítése bizony hosszú folyamat, hiszen a korábbi darupályát meg kell erősíteni, rosszabb esetben cserélni, amihez szükséges új betonalapok elkészítése az üzem teljes leállását eredményezheti, jelentős plusz költségek mellett.

Tapasztalatunk szerint azonban, az évtizedekkel ezelőtt megtervezett darukban bőven van még tartalék, amit innovatív megoldásokkal ki tudunk aknázni. Az alábbiakban bemutatjuk az egyik ilyen daru korszerűsítési projektünket: 

  • adott volt a 80-as években épült 10 tonna teherbírású 20 méter fesztávolságú futódaru. 
  • a feladat pedig, a teherbírás növelése 16 tonnára, a meglévő daru főtartó és pálya megtartásával!
  • mivel a darupálya nem változott, mindezt úgy kellett megoldani, hogy a pályát érő terhelés nem nőhet.
Eredeti daru és darupálya
Eredeti daru főtartó és a rajta közlekedő futómacska

A felújítás EREDMÉNYE

A modernizálás során a daru összes elektromos hajtását, csapágyazását, vezérlését, az indokolatlan plusz tömeget jelentő elavult műszaki megoldásokat lecseréltük. A daru vékony lemezből hegesztett dobozos főtartója hagyományos módon egy gerinclemez felett megterhelve összetett igénybevételnek van kitéve, a hajlítás mellett csavarás is megjelenik, ami a deformációt is növeli.

A főtartó teherbírásának növelését az eredeti acélszerkezet megőrzése mellett a tartók második gerinclemeze felett futó sín felhegesztésével, és a terhelést elosztó új futómacska kialakítással értük el. A futómacska központi vázához csapokkal kapcsolódó futóműváz a 8 db futómacska kerékblokk között himbaként elosztja a teherbírásnövelésből származó növelt terhelést, és kiveszi a főtartó csavaró igénybevételét. A főtartóban, illetve hegesztési varrataiban kisebb igénybevétel ébred, továbbá a lehajlás is csökken.

Az évtizedekkel ezelőtt bevett áthajtótengelyes daruhaladás cseréje jelentős tömegcsökkentés mellett növeli a megbízhatóságot, a rendelkezésre állást, meghibásodás esetén újabb évtizedekre biztosított a tartalékalkatrész ellátás.

A daruk keréktámjainak vázát megőrizve, új, inverteres villanymotorokkal szerelt kerékblokkokkal modernizáltuk a daru haladáshajtását, a peremes kerekek helyett terelőgörgők alkalmazásával a teherbírás előtti értéken tudtuk tartani a sínre ható erőket. 

Saját tervezésű futómacska, új 16 tonnás emelőművel

A felújítás EREDMÉNYE

 

A korszerűsítést követően a daru elérte a kitűzött célokat. Az egyedi macskaváz kialakításnak köszönhetően nemcsak a teherbírás növekedett, hanem a főtartók igénybevétele is csökkent. A hajtások, mozgóalkatrészek és vezérlés modernizálása hosszú távon megbízható üzemelést tesz lehetővé. 

Saját tervezésű futómacska, új, STAHL 16 tonnás emelőművel
Az átalakított főtartó és darupálya

Mikor Érdemes?

 

A felújítás vagy új daru vásárlás esetén természetesen mérlegelni érdemes, hogy a meglévő szerkezet alkalmas-e az átalakításra, azonban mind költségoldalról, mind pedig a munkavégzésből adódó termeléskiesés szempontjából sokkal kedvezőbb megoldás lehet, mint egy komplett új főtartó és darupálya vásárlása.

Ismerje meg a DURAXIM mobil forgódaru termékcsaládot

Szerszámgépek kiszolgálására is kiválóan alkalmas forgódaruk, amelyek könnyen mozhathatók, ezért több szerszámgép kiszolgálására is alkalmasak. Használja ott, ahol éppen szükség van rá!

MOBIL FORGÓDARUK

A DURAXIM mobil forgódaruk előnye, hogy egy villás targoncával is könnyedén mozgathatók. A konstrukció mégis merev és strapabíró.

Masszív konstrukció:

  • Nagy inerciájú, kör keresztmetszetű oszlop
  • Önbeálló gördülő csapágyazással ellátott gémrögzítés
  • IPE profilú, egyenszilárdságú, nagy merevségű gémszerkezet, túlemeléssel
  • Ellensúly alkalmazásával csökkenthető betonalap méret
  • Láncos vagy köteles, prémium minőségű emelőművek
  • Rugalmas, állítható gémütköző az oszlopon
  • Rugalmas futómacska ütközők a gémen
  • C-sínes áramellátó rendszer
  • Korróziógátló, 3 rétegű festés
MOBIL FORGÓDARUK