+36 20 426 2179
A darupálya építés terén új megoldások használatára törekszünk, mert az ügyfelek folyamatosan kisebb költségű szerkezetek megépítését szorgalmazzák. Felismertük, hogy a darupályát a betonalapok létrehozásának költségeivel együtt kezelve, más optimalizálási feltételek érvényesülnek, mintha csak a pálya acélszerkezetét nézzük.
Darupálya optimalizálási folyamat egy 65m hosszú, 12,5t teherbírású, 5,1m magasságú pálya példáján bemutatva, 4 lépésben:
Kialakítás | I. verzió (hagyományos pálya) | II. verzió | III. verzió | IV. verzió (V-lábas pálya)) | ||||
Darupálya | 130 m HE-Ad 320 | 12,7 t | 130 m Cellás tartó | 9,3 t | 120 m HE-A 900 | 30,2 t | 130 m cellás tartó | 9,3 t |
10 m HE-A 320 | 1,0 t | |||||||
Darusín | 130 m 50×30 mm | 1,5 t | 130 m 50×30 mm | 1,5 t | 130 m 50×30 mm | 1,5 t | 130 m 50×30 mm | 1,5 t |
Oszlop | 24 db I láb | 13,9 t | 24 db I láb | 13,9 t | 14 db I láb | 8,1 t | 10 db V és 4 db I láb | 9,6t + 2,3 t |
Acélszerkezet összesen | 28,1 t | 24,7 t | 40,8 t | 22,7 t | ||||
Betonalapok összesen | 24 db 2,4m³ | 57,6 m³ | 24 db 2,4m³ | 57,6 m³ | 14 db 2,4 m³ | 33,6 m³ | 14 db 2,4 m³ | 33,6 m³ |
Az optimalizálás végeredményeképpen az I. verzióhoz képest a IV. verzióval 5,4 t acélszerkezetet és 24,0 m3 betont tudtunk megspórolni.