A Smartus Zrt. 2015. márciusában alakult azzal az a céllal, hogy elsősorban a japán OKUMA világszínvonalú CNC fémforgácsoló szerszámgépeit – esztergák, megmunkálóközpontok, multifunkciós szerszámgépek, köszörűk – és intelligens technológiáit elérhetővé tegyük a magyar piacon az olyan gyorsan fejlődő iparágakban tevékenykedő vállalatok számára, mint a gépjárműipar, az acél- és gépszerkezetgyártás, a szerszámkészítés, az ipari építkezés, a fém és ipari műanyag alkatrészgyártás.
Képzett és tapasztalt szakembereink az OKUMA szerszámgépek és alkatrészeik, tartozékaik értékesítésén túl fejlesztési-, technológiai támogatást, szakmai tanácsadást és szervízt is biztosítanak.
Az Okuma kimagasló minőségű, hosszú távon is stabilan és nagy precizitással működő, rendkívül széles körű megmunkálási lehetőségeket biztosító szerszámgépeket gyárt. Emellett a szerszámgépgyártó cégek között egyedülálló módon olyan saját fejlesztésű intelligens technológiákat is biztosít az Ipar 4.0 kihívásaira válaszolva, amelyek a végfelhasználók számára nagyfokú automatizálási, folyamatoptimalizálási lehetőségeket nyújtanak, ezzel támogatják a hatékonyság és a termelékenység növelését.
A fejlesztéseket nagyban befolyásolják az ügyfelektől érkező visszajelzések és igények. Ezért tekintjük fontos küldetésünknek, hogy szaktudásunkra és tapasztalatainkra építve mi is részt vegyünk olyan műszaki, tudományos kutatásokban és fejlesztésekben, amelyek a mai modern kor kihívásaira és igényeire válaszoló megoldásokat nyújtanak az ügyfelek számára a saját területükön.
2017. januárja óta ISO 9001 minőségbiztosítási rendszer szerint működünk.
A cégvezetés 2017. végén döntött arról, hogy a képzett és tapasztalt kollégák tudását és erőfeszítéseit a cég erőforrások allokálásával támogatja a szervezetben végzett kutatás-fejlesztési tevékenység magasabb szintre emelése érdekében.
Jelenleg 19 fő alkotja a Smartus Zrt. csapatát. Munkatársaink magasan képzett, nagy tapasztalattal rendelkező szakemberek: gépész- és elektromérnökök, gépésztechnikusok, elektroműszerészek, és adminisztratív támogató kollégák.
Kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységünk fejlesztésében az alábbi kollégáink tudására, alkotóképességére, és korábbi K+F+I projektekben szerzett tapasztalatára építünk.
Mátyás János okleveles gépészmérnök. Diplomáját a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki Karának Járműgyártás és -javítás szakán szerezte 1993-ban. 28 évnyi szakmai pályafutás áll mögötte, ebből 21 éven át vezetői pozíciókat töltött be különböző vállalatoknál. Az SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt-nél részt vett az SKF gyártmányú integrált gyártású autóalkatrészek diagnosztikájának, szerelésének és karbantartásának módszertani kifejlesztésében és piacra vitelében. Ezt követően a Budapesti Svéd Csapágy Kft.-nél tevékenykedett, ahol munkája a vasúti járművek kerék- és hajtómű csapágyazásainak diagnosztikája, konstrukciós hibák felderítése és a szerkezetek áttervezése volt. 2005 és 2010 között egy amerikai hajtástechnikával foglalkozó multinacionális vállalat üzletfejlesztési igazgatója volt. Leányvállalatokat alapított és menedzselt Szerbiában, Horvátországban, Szlovéniában és Romániában. Ezt követően szerszámgépekkel kezdett el foglalkozni. Első sorban Japán és egyéb távol-keleti gyártók termékeit képviselte hazai és regionális cégvezetői pozícióban.
A Smartus Zrt. alapításának tervezője és kulcsmegvalósítója volt. Szakmai tudása mellett erősségei a problémamegoldás, projektirányítás.
Gángol Ervin MSc Gépészmérnöki diplomáját a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen szerezte, ahol fő tárgyai a következők voltak: Szerszámgépek és Robotok, Robot alkalmazások, Szerszámgép vezérlés, NC Programozás és folyamattervezés, CAM/CNC Labor és gyakorlat, Speciális megmunkálási eljárások, Pneumatikus és hidraulikus Labor Modellezés és szimuláció.
Gépészmérnökként a Musashi Hungary Manufacturing Ltd.-nél az alábbi kutatásokban vett részt:
Csaba Zoltán vasútgépész szakirányú gépészmérnöki MSc diplomáját a Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki Karán szerezte 2000-ben. Ugyanitt 2001 – 2003 között Mobilgépek és Járművek Phd. program hallgatója volt.
Gépészmérnök pályája során számos kutatás fejlesztés feladatban vett részt fejlesztő mérnökként: